dimecres, 1 de febrer del 2012

PÚBLIC O PRIVAT.

Un xicotet comentari, una anècdota, però que ens indica en mans de qui estem.
El passat cap de setmana, el dissabte, es presentava a "La Rata Cellarda"un llibre. L'escriptor, Pedro Amorós, i el títol, "Jano, ante el espejo".

Durant la legislatura anterior també es va presentar un llibre de poesia, "Visions provisionals" de Sergi Torró, al mateix local, "La Rata Cellarda", un local privat. La regidora de Cultura en aquell moment, va decidir incloure l'activitat en la programació cultural municipal del mes. I va tindre resposta.

Al Ple posterior, la portaveu del PP, actual regidora de Cultura del PP, ho criticà durament: no li semblava correcte que s'anunciara en la programació cultural municipal un acte organitzat per un local privat, un bar.

El blog Oposicon Crítica del PP local escrivia el següent:


"Y otra cosa, ¿desde cuando el Ayuntamiento anuncia las actividades que se realizan en un establecimiento privado? Me estoy refiriendo en concreto a una actividad de presentación de un libro, que nadie puede negar que es una actividad cultural, y muy interesante, eso es indiscutible. Parece mentira, pero ....., el Ayuntamiento no debe entrar en hacer publicidad a actividades organizadas por establecimientos privados.
Esta actividad no está ni organizada, ni tiene colaboración alguna del Ayuntamiento, al menos eso se deduce de lo que se lee en la programación mensual de noviembre y en los carteles que los dueños de este establecimiento han repartido por la localidad, y si así era, al menos en los carteles que se anuncia se podría haber puesto el escudo, tal cual se hace con todas las actividades que se co-organizan o en las que se colabora. Además, si se organiza por el Ayuntamiento ¿será por falta de locales públicos que se realiza en uno privado? ¿Es que no hay instalaciones públicas suficientes para realizar esta actividad?Más bien parece un tanto de, “yo te anuncio gratis y así te va todo mejor”. La cultura necesita promoción, pero cada uno debe de saber cual es su sitio."

La presentació del llibre de Pedro no es va anunciar a la programació mensual (va arribar tard), però, es va anunciar al Ple de l'Ajuntament, i va anunciar l'activitat la regidora des del seu seient corporatiu. I a la web municipal també, encara que es va incloure el dia 30 de gener, quan la presentació s'havia realitzat el 28. I fou tot un èxit, de crítica i públic, que se sol dir.

A nosaltres ens pareix bé que s'anuncie la presentació d'un llibre en un local privat a la programació del mes, a la web municipal i al Plenari Municipal. Ens pareix bé ara, com ens pareixia bé abans.

Què haurà fet canviar d'opinió a la regidora i al grup municipal popular? És un canvi d'opinió encertat, enhorabona.