divendres, 30 de novembre del 2012

PLE ORDINARI NOVEMBRE 2012: LECTURA.

El Ple va durar quatre hores. Nou regidors i regidores i deu persones de públic, ocupaven el Saló de Plens. No tots els assistents van resistir, algú va abandonar abans de l'acabament. Suportar durant quatre hores una sessió de Ple amb trenta punts a l'Ordre del Dia té mèrit. Ahir era el dia que calia anar sopat. La digestió relaxa; potser no dóna per a trenta punts, però, almenys els vint primers s'escolten com una musiqueta suau, dolça, tranquil·la ... encara que sempre hi ha algú que s'encabota en fer sonar els timbals quan cal tocar el violí.

Mireu, el primer punt de l'Ordre del Dia, sempre sol ser "Lectura y aprovación, si procede, del acta de la sesión anterior". Doncs bé, el President d'aquest Plenari, té el costum de començar i dir:

- L'heu llegida? Alguna cosa a dir? S'aprova?

No home, no! Per fer preguntes tan depressa no van a aprovar l'acta ni deixar-la d'aprovar. Els grups opositors l'aprovaran si creuen que han d'aprovar-la i no l'aprovaran o s'abstindran si creuen que no han d'aprovar-la o han d'abstenir-se.

I la primera paraula, què? "Lectura". Què fem amb la lectura? Cal fomentar la "Lectura". Després diuen que no llegim, i clar, els resultats de les proves PISA són desastrosos. Sempre amb puntuacions inferiors a la mitjana en comprensió lectora, per davall de Tailàndia, per exemple.

Cal redactar un Pla de Foment de la Lectura. Com si fos una ordenança, o un reglament orgànic, ... un Pla de Foment Lector.

El President cal que siga més "didàctic". Així, tan de sobte, no dóna temps pràcticament a què comence la digestió. I la relaxació és molt important.

ROF: Reglamento de Organización y Funcionamiento ....