PUNT CINQUÉ.- “Expediente modificación puntual nº 6 de las
normas subsidiarias del planeamiento municipal”.
Tracta el Plenari la sol·licitud del propietari del
Restaurant Mariola de la modificació de tres articles de les normes
subsidiàries que li permetran l’acabament de l’obra que té iniciada a
l’Estació.
Aquestes modificacions afecten a la superfície de la parcel·la
mínima, al percentatge d’ocupació i a les distàncies de la construcció amb els
límits de la parcel·la. Diuen que són les mateixes dades que figuren al futur
PGOU. S’aprova la seua exposició pública, encara que allí no s’indica quin serà
el període d’exposició per si de cas algú vol al·legar alguna cosa.
Es tracta d’una actuació més per intentar solucionar un
problema que ja du anys damunt la taula. Però, encara que el que es modifica
siga el mateix que diu el futur PGOU, és una modificació puntual d’unes normes
urbanístiques municipals per un interés particular molt concret. Atenció!
L’anterior Ple es va votar en contra una moció que demanava la protecció de la
séquia per les seues implicacions, que interpretaven negatives, en la
tramitació del PGOU.
Si per a unes coses és convinent esperar a l’aprovació del
PGOU, per a altres igual també s’hauria d’aplicar el mateix criteri. Potser
algú puga sentir-se agreujat si se li han aplicat les normes anteriors i, ara,
de repent, es canvien. Per això està el període d’exposició pública.
PUNT SISÉ: “Informes de alcaldía”.
Aquesta vegada el torn comença pel senyor alcalde per
continuar després amb els diferents regidors i regidores de l’equip de govern:
Tenim un altre tema judicial liquidat; l’entitat bancària assignada per al pla
de pagament a proveïdors serà Ruralcaixa; l’entaulat no va a posar-se i
llevar-se tantes vegades que “estem en un pla de ahorro”; hem demanat unes
quantes subvencions; els funcionaris municipals han perdut la paga extra de
Nadal i els regidors que cobren també; ... i un parell de temes importants:
l’informe d’incompatibilitat i el PGOU.
Ahir va arribar l’informe d’incompatibilitat sobre el
treball professional i el treball públic de l’alcalde i la regidora. (Al nostre
ajuntament tot arriba ahir, o esta nit, o demà, igual té si és un informe, una
entrevista amb el conseller o un plànol).
Llig l’Alcalde les conclusions, que
el rastre és llarg, però, a l’acta figurarà tot l’informe, i ara concreta algunes
conclusions de les conclusions: “No podríem tramitar algo sobre lo que després
tingam que resoldre”.
A mi aquestes frases em recorden sempre als jeroglífics
egipcis i, a continuació, sempre apareix el faraó al qui li fan aire amb unes
palmes, mentre uns milers d’esclaus arrastren pedres enormes per construir una
piràmide. Per moltes vegades que les llija no les acabe d’entendre si no
utilitze un exemple concret.
Per exemple: una empresa local, posem un bar, fa
una sol·licitud a l’Ajuntament demanant determinada cosa o participa a un
concurs públic per adjudicar un servei, junt altres empreses interessades.
Aquesta
sol·licitud l’ha de resoldre el Ple Municipal, la Junta de Govern o determinada
comissió on voten l’alcalde i la regidora.
I aquesta empresa és clienta del
negoci privat on treballen l’Alcalde i la regidora; fins i tot, potser ells
mateix li han preparat la documentació necessària per a l’esmentada sol·licitud
o concurs.
Vol dir la frase anterior que no podrien participar en la resolució
de la petició?
Vol dir que no podrien tindre com a clienta del negoci privat a
l’empresa peticionària?
Ja us dic que tot açò ho veig jo tan complicat com els
jeroglífics egipcis.
El PGOU és una “autèntica prioritat”. I també sobre aquest
tema hem tingut reunió amb la Consellera i amb el Director General, “una reunió
molt profitosa”. Onze anys duem donant-li voltes al Pla i encara queden temes:
pla inundabilitat , pla acústic, pla de paisatge, catàleg de bens culturals,
... L’actual equip de govern està fent tot el que pot i més. Haurien de
repassar el que deien l’anterior legislatura, quan eren oposició, del que feia
qui governava.
A continuació li toca el torn als regidors de l’equip
governant.
-
El regidor d’esports, parcs i jardins diu que “hi
ha prou de moviment en assumpte esportiu” i que “estan prou adequats tots els
parcs i jardins”, amb la qual cosa jo em quede tranquil i em sent afortunat.
-
La regidora de personal diu que han contractat
una persona per ajudar als treballadors municipals “del carrer”, mitjançant
empresa de treball temporal. El Ple anterior no s’anava a contractar a ningú,
encara que convocaren els plans del Servef, no s'anava a participar. Ara, fa falta i es tira mà d’una
empresa externa, malgrat l’enorme crisi econòmica municipal.
-
La regidora de sanitat i joventut llig el seu
escrit. Allí hi ha de tot, subvencions, desfibriladors, autobusos festius,
escolestes d’estiu, campaments municipals, escrits del “feisbuc”, i un intercanvi
d’informes, una espècie de “uiquilic” municipal. I aquest cap de setmana el Vé
Beneixama Rock: “Des d’ací vos invite a tots els que vulgueu baixar a vore-ho,
a disfrutar d’una nit d’estiu un poc diferent plena de música i espectacle”.
-
El regidor de festes havia dit en altra ocasió
que el cost de la festa de Sant Vicent al Salze havia estat de 1.700 € quan en
realitat era de 3.000 €. I ara diu: “M’he equivocat, eixa xifra era errònia”.
(Crec que la frase és literal). És difícil admetre errades. En un polític més
encara. Però, encara queda algú capaç de fer-ho i se li ha de reconéixer. El
senyor alcalde ja havia comentat la xifra errònia públicament, en alguna
televisió “comarcal”, i ara remata la jugada dirigint-se a l’oposició: “Vos
suggereix que no vos piqueu en açò”.