El
5é punt de l’Ordre del Dia
deia:”Remisión al Pleno, para su conocimiento y ratificación para su exposición
pública, del INFORME TRIMESTRAL sobre cumplimiento de los plazos de la Ley
15/2010, de 5 de Julio, para pago de Obligaciones del M.I. Ayuntamiento de
Beneixama y Dación de cuenta de los INFORMES DE MOROSIDAD correspondientes al
Cuarto Trimestre de 2013.”
Es tracta d’un tràmit d’obligat compliment per part de tots els
ajuntaments i que va ser aprovat per unanimitat.
El
6é punt era un altre tràmit :
“Dación de cuenta al Pleno, para su ratificación, del Seguimiento del Plan de
Ajuste del Real Decreto 4/2014 por el M.I. Ayuntamiento de Beneixama,
correspondiente al 4º Trimestre de 2013.”
La
nostra agrupació sempre ha votat en contra d’aquest Pla, des del primer dia hem
mostrat el nostre profund desacord amb ell.
Va
ser aprovat amb els vots favorables del PP i del PSOE.
Açò
va ràpid, continuem amb el 7é punt:”
Aprobación Propuesta de Alcaldía sobre solicitud de la empresa HYDRAQUA S.A.
(antes, Aquagest Levante, S.A.) concesionaria del servicio público de Agua
Potable y Alcantarillado sobre la Revisión de los Índices para el
Establecimiento de las Tarifas del Servicio de Alcantarillado, según informe
técnico subscrito por el Sr. Arquitecto Técnico Municipal en 24 de Enero de
2014.”
Açò
tampoc té cap secret, el que hi ha al plec de condicions és el que hi ha,
s’augmenta la tarifa de sanejament ( d’1,24 a 1,37 €)
Ara
li toca el torn a la lectura dels DECRETS
D’ALCALDIA.
La senyora secretària dóna lectura als Decrets
des del 28 de novembre de 2013.
Ací
ja toca “plantar les orelles”, encara que al saló de Plens s’arriba a estar
relaxat /da, sempre arriba un moment que ens fa pegar un bot.
Primer
uns quants decrets per a pagar complements de productivitat a alguns
treballadors de l’Ajuntament (encara que en un dels primers plenaris d’esta
nova legislatura el nostre alcalde va dir que ja no anaven a pagar-se complements
de productivitat, la veritat es que en tots s’han llegit decrets per a
pagar-ne)
Després
van aparèixer uns “reparos” fets per la senyora secretària-interventora respecte
a uns pagaments “en B” (segons la lectura que allí es va fer) i a unes factures
presentades per l’empresa CIVING-MATENG (9.005 € aprox.) i els “Usuarios del
Alto Vinalopó” (7.300 € aprox.), que segons va continuar llegint la
interventora van ser aprovades en la Junta de Govern Local.
El
decret 110 era la sol·licitud d’un informe jurídic sobre els pagaments en B (esperarem
la resposta).
Punt 9é: INFORMES D’ALCALDIA.
Comença
la regidora de Serveis Socials, Sanitat i Joventut i ens llig TOT el programa de
prevenció del càncer de colon! Sí, com heu llegit, TOT SENCER. En lloc d’estar
al plenari municipal creiem haver-nos traslladat a la consulta de l’oncòleg!, i
no només això, ens va semblar que, a més a més, la gestora d’esta campanya de
prevenció havia sigut ella!
Després
ja va anar més de pressa: que si el Nadal Solidari, el curs d’ajuda a domicili
per a maig, el Nadal de Jocs amb algunes queixes que es tindran en compte per a
l’any que ve.., i el cine per als diumenges de febrer.
Després
continua la regidora de Cultura i ens informa, PER FI!, que aquella factura que
ja feia molts mesos que s’havia pagat (recordem al portaveu del PSOE preguntant
per ella plenari rere plenari) però que ningú sabia que s’havia comprat, per fi
s’havia transformat en... , tatxan, tatxan...30
cadires!
Informa,
també, que després del mes de gener, en conversa amb els voluntaris que
s’encarreguen d’obrir el museu del Poeta Pastor i la Torre, s’aplega a la
conclusió que a partir d’ara, els museus s’obriran l’últim diumenge de cada mes
i que s’ofereixen també per obrir altres edificis. (Açò si que es un
voluntariat, amb persones que fan un
servei a la comunitat sense cobrar, i no altres actuacions amb el mateix
nom de “voluntariat “ però que no ho són.)
Diu
que el dia del concert de Santa Cecilia va estar parlant amb la banda de música
(bon dia per a parlar amb els músics), i la van informar de les gestions fetes
per la Societat Musical “La Pau” per a la digitalització de l’arxiu de la banda
que, encara que ara es una Societat Musical, al tractar-se inicialment d’una
banda municipal, l’arxiu és de l’Ajuntament. La feina la farà un alumne de
pràctiques, i a ella li sembla que “és molt important”, i tant!!, a nosaltres
també.
Ara
li toca el torn al senyor alcalde que, com ja hem apuntat a les entrades
anteriors estava cansat i volia acabar, informa de les subvencions que ja han
pagat els diferents organismes que li devien diners a l’Ajuntament:
95.000
€ dels contenidors soterrats, 15.111 del WIFI, 9.729 € del PAMER, 681 € i 698 €
de la promoció del valencià de dos anys, 6.500 del canó de projecció de
l’Auditori, 419 € de l’Agencia de Lectura , eixa que enguany se’ls ha oblidat
demanar perquè, segons la mateixa regidora “l’any passat no ens van donar quasi
res”, (si que van sobrats !!)... en total uns 196.000€ aprox. QUASI RES!!! I
encara queden més subvencions per cobrar.
Continua
informant del pagament del deute del pla a proveïdors al qual es va acollir
l’Ajuntament i de l’amortització del deute al qual obliga la Conselleria. La situació
del deute total del nostre Ajuntament, total vol dir de tots els préstecs
acumulats des de molts anys enrere fins a l’últim any, és d’uns 800.000 €.
“...la
“liquidés” és bona, estem pagant de manera puntual...”
La
resta de Regidories no ens donen cap informació.
“Ni
res, ni mica , ni cap.. , ja no canta el capellà..” que diria la cançó.
Com que no hi ha cap proposició ni moció d’urgència
el punt 10é passa de llarg i entrem a debatre la moció presentada pel PSOE,
però això ho deixem per al proper dia, que no volem cansar-vos .