La Plataforma en defensa
de l’Ensenyament Públic, formada per les organitzacions, FAPA-València, STEPV,
FE CCOO PV, FETE-UGT PV, Escola Valenciana, CAVECOVA, CGT, FAAVEM, SEPC, BEA,
Campus Jove, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària, Associació
de Directors de Secundària, Moviments de Renovació Pedagògica, ADIDE,
FAPA-Enric Valor i FAPA-Penyagolosa convoca, conjuntament a tota la comunitat
educativa, pares i mares, professorat i estudiants i l’Agrupació d’Electors
Junts per Beneixama, en totes les etapes, des de l'Educació Infantil a la
d'adults i la Universitat, i tant els ensenyaments de règim general com
especial a la mobilització i a secundar la vaga del pròxim dijous 9 de maig.
Els motius pel quals fem
la crida a la vaga i a la mobilització són:
• No acceptem la proposta
de llei educativa del ministre Wert, perquè canviarà el model actual per a
satisfer consignes ideològiques i no compta amb l'opinió de la comunitat
educativa. No acceptem que es desmantelle l'educació pública per a benefici
exclusiu de la iniciativa privada.
• No acceptem que
s'eliminen tot tipus d'ajudes a l'alumnat i les famílies, incomplint el mandat
constitucional de la gratuïtat de l'ensenyament i el dret d'accés en igualtat
de condicions.
• No acceptem les campanyes
de desprestigi de la consellera Català contra el professorat valencià que
ensenya el nostre alumnat, en un un atac sense precedents a les condicions
laborals de les treballadores i treballadors de l'ensenyament públic.
En els darrers anys hem
assistit a la derogació de molts acords i la publicació de normes i decrets que
no han estat negociats que estan tenint uns efectes devastadors en el sistema
educatiu i en les relacions laborals del personal.
Les contrareformes
educatives impulsades pel govern espanyol afecten a la totalitat de les etapes
educatives. Unes reformes, com la LOMQE, que tenen com objectius principals:
una profunda reconversió laboral que suposarà una pèrdua de drets per a la
comunitat educativa, l'aposta per la xarxa privada i la privatització del
sistema, el seu control polític i ideològic, la segregació de l'alumnat, la
recentralització de l'estat i el desplaçament de la nostra llengua dels centres
docents.